
ЮНЕСКО у
співпраці зі світовими лідерами промисловості та провідними експертами у сфері
ІКТ розробила міжнародний стандарт «Структура ІКТ-компетентності вчителів» (далі
— Структура), який визначає компетенції вчителів, необхідні для ефективного
навчання з використанням ІКТ. Відповідно до рекомендованої ЮНЕСКО Структури
вчителям недостатньо бути компетентними в галузі ІКТ і здатними навчати цього
учнів. Учителі мають допомагати учням не просто навчатися з використанням ІКТ, а
робити це творчо, розвивати співпрацю та вміння вирішувати проблеми, щоб у
майбутньому стати ефективними громадянами та працівниками. Структура покликана
допомогти кожній країні розробити всеосяжну національну стратегію та відповідні
стандарти у сфері ІКТ-компетентності вчителів, і має розглядатися як важлива
складова генерального плану впровадження ІКТ у навчально-виховний процес У
Структурі передбачено три різні підходи до навчання (три послідовні етапи
розвитку вчителя). Першим із них є підхід «Технологічна грамотність», за якого
учні навчаються використовувати ІКТ для ефективнішого навчання. Другий —
«Поглиблення знань»: дає учням змогу набувати глибоких знань зі шкільних
предметів та застосовувати їх у вирішенні складних проблем реального життя.
Третій підхід — «Створення знань»: забезпечує набуття учнями, у майбутньому
громадянами та працівниками, навичок створювати нові знання, необхідні для
побудови більш гармонійного, досконалого та заможного суспільства. Цей документ
— продукт багаторічної співпраці ЮНЕСКО, CISCO, INTEL, ISTE і Microsoft. Він
підготовлений з урахуванням рекомендацій фахівців у галузі інформатизації школи
і безпосередніх користувачів попередньої версії в різних країнах світу. Праця
доповнена прикладами навчальних програм і вимог до перевірки ІКТ-компетентності
вчителів для розділів «Застосування ІКТ» та «Освоєння знань».
Немає коментарів:
Дописати коментар